loading...

samad99

بازدید : 8
سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 13:00

عینک های هوشمند مانند تلفن های همراه ما هستند. آنها به عنوان ابزارهای رابط کاربری عمل می کنند که ما را به دنیای دیجیتال متصل می کنند. اگر استفاده از آنها آسان و مقرون به صرفه شود، ما راهی برای ورود به برنامه های کاربردی متاورس در هر زمان و هر مکان خواهیم داشت.

ما 7 رویکرد اتخاذ شده توسط پیشگامان عینک های هوشمند را ارائه می کنیم تا امکان پذیرفتن متاورژن را در سطح جرم فراهم کند.

چالش‌هایی که مانع استفاده گسترده از عینک‌های هوشمند می‌شوند شناخته شده‌اند: سنگین و گران هستند، رابط‌های آن‌ها کاربرپسند نیستند و در برخی موارد، از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر نیستند. علاوه بر این، بیشتر آنها از عمر باتری کم رنج می برند و نیاز به اتصال از طریق کابل دارند.

موانع کمتر برای توسعه دهندگان و سازندگان

چه کسی دانش، مهارت و خلاقیت برای غلبه بر این موانع را دارد؟ توسعه‌دهندگان و سازندگان بزرگترین دارایی‌های شرکت‌ها در راه ساختن تجربیات واقعیت افزوده هستند که کاربرد گسترده‌ای دارند.

Snap’s Spectacles با سازندگان و توسعه دهندگان AR همکاری می کند که تجربه های همه جانبه ای را برای بهبود عینک آن ایجاد می کنند. در حال حاضر، این شرکت آنها را به عموم ارائه نمی دهد. آنها فقط برای حرفه ای ها هستند که می توانند ایده های نوآورانه را آزمایش کنند. عینک با لنز استودیو، برنامه AR اسنپ چت، ادغام شده است تا فرآیند را آسان تر کند.

کوالکام مسیر مشابهی را با Snapdragon Spaces خود دنبال می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به اکوسیستم باز اپراتورهای جهانی و OEM گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند تا تجربیاتی را برای عینک‌های AR ایجاد کنند که با محیط‌های مختلف سازگار است. برای مشاهده دستگاه های مورد نیاز برای فضای متاورس اینجا کلیک کنید.

عینک شیک

عینک های هوشمند باید ظاهر خوبی داشته باشند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند. شرکتی که به طور خاص بر جنبه طراحی و مد تمرکز دارد Nreal است. این شرکت عینک های AR سبک وزن و جیبی تولید می کند که به صورت ارگونومیک مهندسی شده اند.

Nreal اخیراً 15 میلیون دلار از برند کره ای عینک آفتابی Gentle Monster جمع آوری کرده است تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. این نوع از مشارکت های استراتژیک برای نفوذ به جریان اصلی ضروری هستند.

افزایش سازگاری

سازنده چینی AR همچنین با کوالکام همکاری کرده است تا سازگاری تلفن هوشمند بین پلتفرم را افزایش دهد. به عنوان مثال، یکی از محصولات پرچمدار آن، Nreal Light، با گوشی های هوشمند 5G مجهز به کوالکام کار می کند. کاربران این عینک هوشمند فقط باید گوشی خود را وصل کنند تا وارد پورتال AR خود شوند.

تجربه آزمایشی عینک مجازی

همکاری قابل توجه دیگری بین آمازون مد و اسنپ صورت گرفته است. به لطف این همکاری، کاربران اسنپ چت می توانند به تجربیات آزمایشی جدید دسترسی داشته باشند.

برنامه‌های آزمایشی مجازی یک پله اساسی برای پذیرش متاورز اصلی هستند زیرا آنها از طریق موارد استفاده مشخص مانند خرید در رسانه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان آموزش می‌دهند.

اگرچه کاربران اسنپ چت در چنین برنامه هایی از عینک هوشمند فیزیکی استفاده نمی کنند، اما به شیوه ای سرگرم کننده با واقعیت افزوده آشنا می شوند و سفرهای خرید آنها نیز جذاب می شود.

ابداع موارد استفاده بیشتر برای عینک هوشمند

مانند خرید، راه‌های متعدد دیگری برای لمس زندگی افراد از طریق راه‌حل‌های واقعیت افزوده طراحی‌شده وجود دارد. اگرچه تاکنون موارد استفاده تجاری زیادی از عینک های هوشمند وجود داشته است، اما حوزه مصرف کننده هنوز جای رشد دارد.

افزایش فعالیت های ورزشی و فضای باز

یکی از حوزه های محبوب در این زمینه، برنامه های تناسب اندام متاورس است. برای مثال Ghost Pacer را در نظر بگیرید. این شرکت عینک های هوشمند را مخصوص دویدن می سازد. آنها کاربران را قادر می سازند تا همراه با هولوگرام مربی که آنها را به سمت اهدافشان سوق می دهد، تمرین کنند.

شماره 6 فرمان های صوتی، احتمالات جدیدی را باز می کنند

بسیاری از مصرف کنندگان فرمان های صوتی و جستجوی صوتی را برای اتصال با دستگاه ها به جایگزین های مبتنی بر متن ترجیح می دهند. هنگامی که عینک هوشمند با نرم افزار تشخیص گفتار ادغام می شود، انواع برنامه های هندزفری امکان پذیر می شود.

سازنده عینک هوشمند Vuzix در این زمینه فعالیت می کند. موتور گفتار آن قادر به تشخیص بیش از 30 زبان است. اگرچه این شرکت بر روی مشتریان سازمانی تمرکز دارد، دلیلی وجود ندارد که برنامه های کاربردی مصرف کننده نتوانند از این فناوری استفاده کنند. به عنوان مثال، گوگل در حال توسعه عینک های واقعیت افزوده است که قادر به ترجمه زبان ها در زمان واقعی و جلوی چشم شما هستند.

متناسب با شرکت ها

راه حل های سازمانی در حال حاضر نقش مهمی در پذیرش متاورس از طریق عینک AR ایفا می کنند.

در محیط‌های تجاری، عینک‌های هوشمند به نمایشگرهای خصوصی اجازه می‌دهند از دیده شدن داده‌های محرمانه جلوگیری کنند، گردش کار را در طبقه تولید هدایت کنند، در محیطی امن آموزش ببینند، به لطف دوقلوهای دیجیتال همکاری را در زمان واقعی افزایش دهند و سرعت ساخت را افزایش دهند.

کلمات پایانی

فناوری واقعیت افزوده با ارائه رابط‌های پوشیدنی از طریق عینک، راه را برای پذیرش متاورس هموار می‌کند. این همچنین یک عامل مهم است که بر تکامل همه چیزهای Web3 تأثیر می گذارد، چه به عنوان یک شتاب دهنده جستجوی جغرافیایی در متاورس، فعال کننده NFT های فیژیتال یا به عنوان پلت فرم برای نمایشگرهای NFT.

برچسب ها متاورس , ان اف تی , nft ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 254
  • بازدید کلی : 26714
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی